3 Hidden Pleasures of Moving into your Own Brand New Apartment!

home

 

Moving into your own apartment is a brand new experience and blissful for a first-time home buyer.

The feeling of moving into your own apartment after living in various rented homes is incomparable. It is a happy new chapter of your life coupled with a sense of great accomplishment and pride. The modern real estate era has seen an exponential growth in number of apartments constructed and apartments for sale owing to the demand of the millennial. The penchant for urban life and high standard of living have fueled not only middle-aged or elderly people to look for homes but also young couple starting a new life in their own haven.


Here are three hidden pleasures that owning and living in your apartment provides:

Shiny and brand new!

Imagine discovering an island that was completely uninhabited and you are the first one to step on it. Moving into your brand new apartment feels close to that. Everything is new, shiny and squeaky clean. Your children are the first ones who get to put their arts on the empty walls, there is not a scratch on a window class or paints peeling off here and there. It is yours to claim and turn into your dream setting.
And if you are a regular office-goer, it is also very easy for you to keep it clean and tidy with a regular cleaning schedule.

More security and privacy

Today’s apartments from reputed real estate developers are built keeping in mind the inhabitants’ utmost comfort and security. The best real estate developers adhere to strict construction rules and guidelines to ensure your safety and the apartment building is designed to provide each family with heightened privacy and better security. This way when you move into your brand new apartment, you get to live in a community that is safe and secure for you and your loved ones.

Modern features and amenities

Modern features and amenities are all the rage in today’s urban apartment living to provide you with a comfortable lifestyle. Whether it is free Wi-Fi at your home or rainwater harvesting or outdoor swimming pool, your apartment features are sure to cater to your luxurious lifestyle.

In addition to extemporary apartment features, the building architecture also focuses on healthy living through provision of natural light and air into your apartment. Moving into your own high- end apartment is like starting a new chapter of your life with a clean slate.

Living in your own apartment not only encompasses you with a sense of belonging but you also feel responsible and mature. It gives you a new outlook on life and every room of your apartment is a storybook capturing all the worthwhile moments spent with your loved ones.

When you buy an apartment from bti, we ensure that your home is crafted to perfection starting from taking care of construction to building design and aesthetics as well apartment features and amenities that give you a comfortable life.

********************************************************************************************

আপনার নতুন এপার্টমেন্টে উঠার তিনটি অজানা আনন্দ!

অনুবাদক: সৈয়দ মোসাদ্দেক বিন সামাদ

প্রথম বাড়ির ক্রেতার জন্য নিজের এপার্টমেন্টে উঠা আনন্দদায়ক একটি নতুন অভিজ্ঞতা।

ভিন্ন ভিন্ন ভাড়া বাসায় থাকার পর নিজের এপার্টমেন্টে উঠার আনন্দটা অতুলনীয়। এটি অর্জনের অনুভুতি ও গৌরব আপনার জীবনের একটি আনন্দদায়ক নতুন অধ্যায়। এই শতকের চাহিদার প্রেক্ষিতে আধুনিক রিয়েল এস্টেট যুগ দেখেছে বিস্তৃত এপার্টমেন্টের নির্মাণ এবং বিক্রয়। শহুরে জীবনের প্রবনতা এবং উন্নত জীবনযাপন শুধু মাত্র মধ্য বয়স্ক বা বৃদ্ধদের গৃহের ব্যপারে আগ্রহী করেনি, এমনকি তরুণ যুগলকেও তাদের নতুন জীবনের স্বর্গ গড়ে তোলার ব্যপারে আগ্রহী করেছে।

এই সেই তিনটি লুকায়িত আনন্দ যা নিজের এপার্টমেন্টে বসবাসে পাওয়া যায়ঃ

ঝকঝকে এবং একদম নতুন

ধরে নিন আপনি একটা জনমানবহীন দ্বীপ আবিস্কার করেছেন এবং এখানে আসা আপনিই প্রথম মানুষ। আপনার নতুন এপার্টমেন্টে আসাটাও অনেকটা এরকমই। সবকিছুই নতুন, ঝকঝকে এবং পরিস্কার। আপনার শিশুই প্রথম শিশু যে খালি দেয়ালে চিত্র আঁকবে, জানালার কাঁচে কোন দাগ নেই বা এখানে সেখানে রং বিবর্ণ হয়ে যায় নাই। এটা আপনারই এবং আপনার স্বপ্নর মত করেই সাজানো হবে। এবং আপনার যদি নিয়মিত অফিসে যাওয়ার অভ্যাস থাকে,তাহলে নিয়মিত পরিস্কারের মাধ্যমে এটাকে পরিস্কার ও ঝকঝকে রাখা আপনার জন্য খুবই সহজ।

আরও বেশি নিরাপত্তা এবং গোপনীয়তা

এখনকার এপার্টমেন্টগুলো স্বনামধন্য আবাসন খাতের নির্মাতা তৈরি করে থাকে এবং তা বসবাসকারীদের সর্বোচ্চ সুবিধা ও নিরাপত্তার কথা মাথায় রেখেই তৈরি করা হয়। নিরাপত্তা নিশ্চিত করার জন্য বিখ্যাত আবাসন খাতের নির্মাতারা যথাযথভাবে নির্মাণ বিধিমালা মেনে চলে এবং নকশা এমনভাবে করা হয় যাতে প্রত্যেক পরিবারের সর্বোচ্চ গোপনীয়তা ও অধিক নিরাপত্তা নিশ্চিত হয়। আপনি যখন এরকম একটা নতুন এপার্টমেন্টে স্থানান্তর করবেন তখন আপনি বসবাসের জন্য এমন একটা সমাজ পাবেন যা আপনার এবং আপনার আপনজনের জন্য হবে নিশ্চিন্ত ও নিরাপদ।

আধুনিক বৈশিষ্ট্য এবং সুযোগ-সুবিধা

আপনার আরামদায়ক জীবনের জন্য বর্তমান শহুরে এপার্টমেন্টে সর্বোচ্চ আধুনিক বৈশিষ্ট্য এবং সুযোগ-সুবিধা প্রদান করা হয়। আপনার এপার্টমেন্টের বৈশিষ্ট্য নিশ্চিতভাবে আপনার উন্নত জীবনযাপন নিশ্চিত করবে, হতে পারে এটা বিনামূল্যে আপনার এপার্টমেন্টে ওয়াই-ফাই সুবিধা বা বৃষ্টির পানি সংরক্ষণ ব্যবস্থা বা সুইমিংপুল।

এপার্টমেন্টের এসব বাহ্যিক বৈশিষ্ট্য ছাড়াও স্বাস্থ্যসম্মত বসবাসের জন্য এপার্টমেন্টে প্রাকৃতিক আলো এবং বাতাস আসার ব্যবস্থা রেখে ভবনের নকশা তৈরি করা হয়। উচ্চ ব্যবস্থা সম্পন্ন আপনার নিজের এপার্টমেন্টে স্থানান্তর পুরানো সব ধুয়ে মুছে জীবনের নতুন অধ্যায় শুরু করার মত।

নিজের এপার্টমেন্টে বসবাস আপনার মধ্যে শুধুমাত্র অধিকার বোধই তৈরি করে না, সেই সাথে আপনার মধ্যে দায়িত্ববোধ ও পরিনত হবার অনুভূতি তৈরি করে। এটা আপনার জীবনকে একটা নতুন মাত্রা দেয় এবং এর এক একটি ঘর আপনার প্রিয় মানুষের সাথে কাটানো মুহূর্ত জড়ানো মূল্যবান গল্পের বই-এ পরিণত হয়।

আপনি যখন বিটিআই থেকে এপার্টমেন্ট কিনবেন, আমরা নিশ্চিত করি যে আপনার বাড়ি নির্মাণের শুরু থেকেই ভবনের নকশা এবং নান্দনিকতার সাথে এপার্টমেন্টের বৈশিষ্ট্য এবং সুযোগ-সুবিধা নিপুনতার সাথে তৈরি হোক যা আপনাকে দিবে একটি আরামদায়ক জীবন।